Service

De Vespa Garage is een officieel Vespa dealer van de snor/brom, motoren en Elettrica. Daar hoort een juiste uitleg, service en nazorg bij. Wat kan je van ons verwachten voor en na aankoop?


Vespa aanschaffen, wat houdt dat in?
Design, kwaliteit en restwaarde zijn belangrijke factoren bij aanschaf van een scooter. Onderhoud en reparatie die in lijn staan met het gebruik. En jezelf veilig voelen in het verkeer.
Eerste kennismaking op vakantie in Italie, op tv of in het straatbeeld. Ergens heb je voor het eerst een Vespa gezien. Het design de kwaliteit spreekt je aan. De vraag is: Welke modellen zijn er en wie ondersteunt me voor en na aanschaf?
Geheel vrijblijvend helpen we iedereen bij iedere vraag. Wat heb je nodig bij aanschaf en wat niet perse, welke verzekeringen zijn er en hoe werkt garantie en onderhoud. Tips bij het gebruik om onverwachte reparatiekosten te voorkomen. Voor aanschaf kan je beter een nachtje extra slapen en nadenken over wat je wilt, dan achteraf wakker liggen van de verkeerde keuze.
In de garage staan alle modellen in haast alle kleuren. We maken een offerte op maat met de focus op de Vespa naar wens van de gebruiker, ook na verkoop blijft de Vespa bestaan.


Rijklaar maken, wat houdt dat in?
Uit de fabriek in Pontedera (Italie) vertrekt de Vespa compleet en transportklaar. Met een lege brandstof tank, lege accu, losse spiegels en beschermd in het plastic en folie. De banden op hoge spanning en vettig om vervorming en uitdroging te voorkomen.

Om later in het gebruik storingen en voortijdige gebreken te voorkomen, leggen wij extra de focus op het uitgebreid klaar maken voor een optimaal gebruik.
Technische werkzaamheden:
Kentekenplaat aanvragen en monteren, accu vullen en opladen, spiegels monteren en afstellen, rubber delen monteren, banden op spanning brengen, voorrem ontvetten, achterrem kabel invetten en afstellen, brandstof tank afvullen, verlichting controleren en koplamp afstellen, klok instellen, olie pijlen. De onder standaard, wielophanging en contact smeren, motor opwarmen, testrijden en uitlezen met de diagnose laptop, indien aanwezig een update uitvoeren, onderhoud interval sticker plakken in zadelbak met service telefoon nummer. Eventueel snelheid en trekkracht verhogen, uitgekozen accessoires monteren en poetsen.
Administratieve werkzaamheden:
Factuur opmaken op naam van particulier of bedrijf met details zoals frame nummer, kenteken en meldcode, aanmelden voor 2 jaar garantie en service campagnes/terugroep acties. Via het RDW programma op naam zetten van particulier of bedrijf zodat je een kenteken kaart en 2e tenaamstelling code opgestuurd krijgt. Alle nodige documenten worden geprint, ondertekent en meegegeven volgens de huidige privacy wet.


Service onderhoud, wat houdt dat in?
De Vespa Primavera en Sprint in snor en brom uitvoering hebben beide een onderhoud interval, zodra de teller staat op:
1000km - 3000km - 6000km - 9000km etc.
De Vespa GTS 300 en GTV 300 bij:
1000km - 5000km - 10000km etc
De 1000km beurt is raadzaam om die stipt of voor 1000km te doen. Hierbij wordt de inrij olie vervangen voor 5w-40 ENI of Castrol olie.
Snor brom - motor
Bij 1000km
lopen we de volgende stappen na. Proefrijden, verlichting controleren, motorolie en naafolie vervangen, oliezeef reinigen. Banden op spanning brengen, profiel op diepte controleren en op beschadigingen. Rem afstellen en kabel invetten, klokje op tijd zetten, accu testen, klepspeling controleren we bij de 4valve motoren. Onderstandaard, remhendels, schokbrekers en contact smeren. Met service laptop controleren op update, volgende onderhoud sticker plakken met service nummer. Proefrijden en stationair toerental controleren.
Snor brom - motor
Bij 3000km - 5000km lopen we de volgende stappen na. Proefrijden, verlichting controleren, motorolie vervangen, oliezeef reinigen, oliefilter vervangen. Banden op spanning brengen, profiel op diepte controleren en op beschadigingen. Rem afstellen en kabel invetten, klokje op tijd zetten, accu testen, klepspeling controleren we bij de 4valve motoren. Onderstandaard, remhendels, schokbrekers en contact smeren. Met service laptop controleren op update, volgende onderhoud sticker plakken met service nummer. Proefrijden en stationair toerental controleren.
Snor brom
Bij 6000km lopen we de volgende stappen na. Proefrijden, verlichting controleren, motorolie vervangen, oliezeef reinigen. Bougie vervangen, banden op spanning brengen, profiel op diepte controleren en op beschadigingen. Rem afstellen en kabel invetten, klokje op tijd zetten, accu testen, klepspeling controleren we bij de 4valve motoren. Onderstandaard, remhendels, schokbrekers en contact smeren. Met service laptop controleren op update, volgende onderhoud sticker plakken met service nummer. Proefrijden en stationair toerental controleren.
Snor brom - motor
Bij 9000km - 10000km is groot onderhoud en lopen we de volgende stappen na. Proefrijden, verlichting controleren, motorolie en naafolie vervangen, oliezeef en oliefilter vervangen. Luchtfilter en bougie vervangen, v-snaar vario rollen, geleiders en koppelingsveer vervangen. Remschoenen/blokken contoleren en vervangen. Banden op spanning brengen, profiel op diepte controleren en op beschadigingen. Rem afstellen en kabel invetten, klokje op tijd zetten, accu testen, klepspeling controleren we bij de 2-3-4valve motoren. Onderstandaard, remhendels, schokbrekers en contact smeren. Met service laptop controleren op update, volgende onderhoud sticker plakken met service nummer. Proefrijden en stationair toerental controleren.


Schade herstel, wat houdt dat in?
Aanrijding of beschdiging is niet leuk, gelukkig heb je een Vespa en is herstel tot in de perfectie en fabriek nieuw mogelijk. Indien een tegenpartij bij betrokken is zorg je dat het schadeformulier aan de voor en achterzijde volledig is ingevuld. Indien wij iets voor je kunnen betekenen breng je de Vespa gewassen en schoon naar ons toe en geef je ons adres door aan de verzekeringmaatschappij, zodat de schadebehandelaar/expert langs kan komen. Samen bespreken we de juiste gang van zaken en strategie voor het beste resultaat.
Wij stellen een offerte op, om met de schadebehandelaar/expert te bespreken. Na goedkeuring gaan we aan de slag en hebben binnen 1 a 2 weken alles afgerond zodat je weer kan rijden. Wil je de Vespa niet laten repareren worden alleen de offerte en expertise kosten in rekening gebracht.